هیوا تخصصی ترین سایت مشاوره حقوقی کشور

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

طلاق از طرف مرد و مراحل آن


در نظام حقوقی ایران ، علاوه بر طلاق توافقی و طلاق از طرف زن ، طلاق از طرف مرد نیز می تواند انجام گیرد. مطابق مقررات قانونی سابق ، مردان می توانستند هر زمان که اراده می کردند و بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرکی همسر خود را طلاق بدهند . اما آشفتگی هایی که به موجب اعمال حق یکجانبه و بدون محدودیت مردان در طلاق دادن همسرشان بوجود می آمد ، سبب گردید تا قوانین خاصی همچون قانون حمایت خانوادهشرایطی را برای طلاق از طرف مرد پیش بینی کنند که به معنای ضابطه مندی این حق می باشد . با این مقدمه ، در این مقاله برآنیم تا با توضیحطلاق از طرف مرد ، به مراحل آن ، یعنی ارجاع به داوری و گواهی عدم امکان سازش بپردازیم . 

 


 طلاق از طرف مرد، نیازمند مراجعه به دادگاه است 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvalaw law

گواهی عدم امکان سازش چیست


طلاق رویدادی است که امروزه در جامعه زیاد دیده می شود . اگرچه طلاق و جدایی دارای آثار مخرب فردی و اجتماعی است اما گاهی ادامه یک زندگی مشترک غیر ممکن به نظر می رسد . یکی از موارد اصلی طلاق " امکان عدم سازش " بین زن و شوهر است . همچنین برای طلاق علاوه بر شرایط اساسی که در قانون مدنی آمده است ، یک سری تشریفات و مراحل وجود دارد که مربوط به آیین دادرسی و رسیدگی به آن است . در واقع وقتی ازدواج به مرحله ای برسد که ادامه آن ناممکن باشد قانون شرایطی را برای اقدام به جدایی پیش بینی کرده است . اولین مرحله برای ثبت طلاق دریافت گواهی عدم امکان سازش است . از این رو در این مقاله ابتدا به این می پردازیم که گواهی عدم امکان سازش چیست و سپس نحوه دریافت گواهی عدم امکان سازش و اعتبار گواهی عدم امکان سازش را بررسی می کنیم . 


 دریافت گواهی عدم امکان سازش به منزله اجازه ثبت طلاق در دفترخانه است 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvalaw law

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvalaw law

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvalaw law